Spoločnosť DAF rešpektuje vaše súkromie. Súbory cookie používame na rôzne účely, ako napríklad fungovanie webovej stránky, zlepšovanie vašej skúsenosti s našou webovou stránkou, budovanie integrácie so sociálnymi médiami a pomoc pri cielení marketingových aktivít v rámci a mimo našej webovej stránky. Pokračovaním v prehliadaní našej webovej stránky súhlasíte s používaním súborov cookie. Ak však chcete prispôsobiť nastavenie vašich preferencií súborov cookie, kliknite na položku „Zmeniť nastavenia“ nižšie. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Viac informácií nájdete v Zásadách používania súborov cookie.
DAF_NGD_XGplus_nameplate_wide

Power-to-Liquid

Zníženie emisií CO₂ až o 100 %

 

Ak sa trochu pozrieme do budúcnosti, uvidíme palivá, ktoré môžu viesť k zníženiu emisií CO2 až o 100 %. Pri týchto palivách typu „Power-to-Liquid“ sa pomocou elektrolýzy a ekologickej elektrickej energie vyrába vodík, ktorého kombináciou s CO2 sa následne vyrobí syntetická nafta.

 
 

Zachytávanie CO2 

Ústredným prvkom princípu palív typu „Power-to-Liquid“ sú filtre, ktoré sa v súčasnosti vyvíjajú na účely zachytávania a ukladania CO2.

Zachytávaním CO2 uvoľňovaného počas spaľovania a jeho kombinovaním s vodíkom sa uzatvára kruh v tom zmysle, že CO2, ktorý sa pôvodne uvoľnil, sa znova použije na vytvorenie paliva.

Power to liquid
 

Neutrálne z hľadiska CO2

Palivá typu „Power-to-Liquid“ sa v budúcnosti môžu distribuovať prostredníctvom existujúcej siete čerpacích staníc a mohli by sa dokonca používať v dnešných naftových motoroch. Z hľadiska CO2 sú úplne neutrálne „od zdroja až po kolesá“ (well-to-wheel), za predpokladu, že sa vodík vyrába pomocou solárnej, vodnej alebo veternej energie.

Palivá typu „Power-to-Liquid“ sa v súčasnosti vyrábajú pri pomerne vysokých nákladoch a v malom meradle v laboratórnom prostredí. Očakáva sa, že v širšom meradle budú k dispozícii na používanie niekedy medzi rokmi 2025 a 2030.