Efficiency

Sila účinnosti

Maximálna návratnosť na kilometer

 

Bezkonkurenčná efektívnosť

 

Nová generácia modelov XF, XG a XG+ stanovuje štandard v oblasti efektívnosti prepravy. Sofistikované vozidlá na diaľkovú prepravu a ťažké úžitkové vozidlá majú aerodynamický dizajn, ktorý je špičkou v odvetví. Inovatívne motory PACCAR MX spolu s vylepšenou automatickou prevodovkou prispievajú k najnižšej spotrebe paliva. Efektívnosť prepravy v prvom rade začína výberom dokonalých parametrov pre daný účel. Či už potrebujete 2-, 3- alebo 4-nápravové nákladné vozidlo s jednoduchým alebo dvojitým pohonom, vždy je k dispozícii nová generácia modelov DAF, ktorá dokonale vyhovuje vašim potrebám!

 
 

Výnimočná aerodynamika

Vynikajúci aerodynamický výkon je základným znakom novej generácie nákladných vozidiel DAF. Po rozsiahlych simuláciách a cestných testoch sa dosiahol extrémne nízky odpor vzduchu vďaka dokonalému usmerňovaniu vetra okolo nákladného vozidla, cez neho a pod ním. Výsledkom je najlepší možný aerodynamický výkon, ktorý zvyšuje palivovú efektivitu a výslednú bilanciu.

 

Špičkový výkon hnacej sústavy

 

Modely DAF XF, XG a XG+ novej generácie sú poháňané spoľahlivými a účinnými 10,8 a 12,9-litrovými motormi PACCAR MX s vysokým krútiacim momentom a niekoľkými technickými inováciami, ktoré pozdvihujú efektivitu na ešte vyššiu úroveň. Inovácií je príliš veľa na to, aby sa dali všetky spomenúť. Zahŕňajú však:

  • nový blok motora a hlavu valcov,
  • nové časovanie ventilov,
  • novonavrhnuté vstrekovače,
  • turbokompresor novej generácie,
  • inteligentné čerpadlo chladiacej kvapaliny a vzduchový kompresor.

 

Systém následnej úpravy výfukových plynov motora 

Vďaka inteligentnému dizajnu a smerovaniu poskytuje systém následnej úpravy výfukových plynov motora (EAS) vynikajúci výkon. Jedinečná konštrukcia vedenia výfuku nad podvozkom minimalizuje tepelné straty medzi motorom a EAS, vďaka čomu poskytuje maximálnu efektivitu.

Engine detail
 
Gearbox

Prevodovky najnovšej generácie

Nákladné vozidlá DAF novej generácie sú štandardne vybavené automatickými prevodovkami TraXon, ktoré poskytujú účinné, ekologické hnacie ústrojenstvo s výbornými jazdnými vlastnosťami. Kľúčové technológie zahŕňajú automatický výber prevodového stupňa pri rozjazde, rôzne prediktívne funkcie a (voliteľný) systém „Urge-to move“.

 

Inteligentná regulácia paliva

Prediktívne funkcie prevodovky TraXon zahŕňajú aj najnovšiu generáciu prediktívneho tempomatu a nové funkcie EcoRoll, ktoré umožňujú na konci klesania rýchlosť až 93 km/h. Funkcia EcoRoll zabraňuje zbytočnému brzdeniu a z neho vyplývajúcemu plytvaniu energie. Funkcia obmedzovača rýchlosti pri jazde dole kopcom (Preview Downhill Speed Control) v kombinácii s výkonnou brzdou motora MX navyše odstraňuje potrebu intardéra, čím sa znižuje celková hmotnosť vozidla a zvyšuje efektívnosť.

 

Vysokoefektívne zadné nápravy

Nákladné vozidlá DAF novej generácie sa dodávajú s prednými nápravami s hmotnosťou 8 a 9 ton a so širokou škálou zadných náprav s hmotnosťou 11,5 a 13 ton s redukciou náboja kolesa alebo bez nej a podľa požiadavky v kombinácii s tlačnou alebo vlečenou nápravou. Celý rozsah prevodových pomerov zadnej nápravy zabezpečuje najlepšiu možnú účinnosť pri každom použití. Nízke hladiny oleja a optimalizované ložiská znižujú straty trením a prispievajú k optimalizácii účinnosti. Používa sa najnovšia generácia brzdových strmeňov, ktoré sú ľahké a veľmi robustné, zatiaľ čo nový systém aktívneho uvoľnenia brzdových strmeňov zabraňuje stratám v dôsledku trenia, keď sa brzdy nepoužívajú.

Rear axle
 

Zníženie otáčok motora ako štandard

Populárny program zadnej nápravy SR1344 spoločnosti DAF má nový dizajn pastorka, ktorý prispieva k zvýšeniu pevnosti a odolnosti a tiež umožňuje použitie najvyššieho výkonu PACCAR MX-13 až 390 kW/530 k. Vďaka tomu môžu všetky motory PACCAR MX optimálne využívať filozofiu zníženia otáčok motora spoločnosti DAF. Napríklad: pomer zadnej nápravy 2,05 : 1 v kombinácii s najpopulárnejším rozmerom pneumatík 315/70R22,5 umožňuje ťahaču 4 x 2 jazdiť rýchlosťou 85 km iba pri 950 ot./min.

 

Chladiaca sústava vyššej úrovne

Nová generácia modelov XF, XG a XG+ je vybavená vyššou úrovňou pasívneho chladenia, vďaka pridaným prietokovým vedeniam, ktoré zabezpečujú vynikajúce aerodynamické vlastnosti kapoty, celoplošnému vzduchovému chladiču, ktorý zlepšuje reguláciu teploty, a plášťu kabíny na podporu prúdenia vzduchu. Tieto funkcie umožňujú optimálne využívanie každého kilogramu vzduchu, ktorý prúdi cez mriežku chladiča, a zabezpečujú tak minimálne spúšťanie ventilátora. A vďaka tomu sa jednoducho šetrí energia.

 

Maut triedy 3

Vďaka vynikajúcej spotrebe paliva a nízkym emisiám CO2 spĺňajú rôzne modely DAF novej generácie dokonca požiadavky Maut triedy 3, čo môže viesť k úspore nemeckej cestnej dane vo výške tisícok eur ročne.

 
Chassis

Vynikajúce možnosti úpravy karosérie

Modely XF, XG a XG⁺ novej generácie ponúkajú vynikajúce možnosti úpravy karosérie prostredníctvom rozsiahlej kabeláže pripravenej na rýchlu a jednoduchú inštaláciu nadstavieb, ako aj komponentov, ako sú zdvíhacie plošiny a nohy žeriava.  

 

Flexibilita je súčasťou DNA každého nákladného vozidla DAF. Polohu takmer všetkých komponentov podvozka, ako aj systému následnej úpravy výfukových plynov motora možno prispôsobiť vašim potrebám. Môžete tiež určiť, ktoré z dostupných modulov na pripevnenie karosérie DAF (BAM) je potrebné namontovať vo výrobe na plochý podvozok. To všetko umožňuje rýchlu a efektívnu montáž nadstavieb.

DAF poskytuje viaceré možnosti ovládania karosérie a vybavenia z kabíny – a naopak – buď analógovo, alebo prostredníctvom špeciálnej zbernice CAN úpravy karosérie, čo umožňuje prenášať signály a upozornenia do kabíny a prehľadne ich zobrazovať na veľkom digitálnom displeji.

Správny hriadeľ PTO na akékoľvek použitie

Karosérie často potrebujú hriadeľ PTO. Spoločnosť DAF ponúka širokú paletu možností hriadeľov PTO, najmenej 68 rôznych variantov. Tieto možnosti zahŕňajú hriadeľ PTO nezávislý od spojky, ktorý je poháňaný motorom a môže byť umiestnený na 11. a 1. hodine, ako aj hriadeľ PTO závislý od prevodovky so spojkou. Všetky tieto varianty hriadeľa PTO je možné nainštalovať s montážou na čerpadlo alebo s prírubovým pohonom. Navyše, DAF poskytuje možnosť súčasného prevádzkovania až troch hriadeľov PTO nezávisle od seba.

Plug & Play

Ponúkame aj jedinečný program Plug & Play spoločnosti DAF, vyvinutý v úzkej spolupráci s 25 poprednými výrobcami karosérií v Európe s cieľom optimalizovať procesy špecifikácie, objednávania a výroby karosérii. V našom objednávacom systéme si jednoducho vyberiete vopred špecifikované možnosti montáže karosérií typu plug-and-play, takže po montáži karosérie na podvozok a pripojení konektora je karoséria ihneď pripravená na použitie. Okrem tých, ktoré boli vyvinuté v spolupráci s poprednými výrobcami karosérií, sú k dispozícii aj všeobecné možnosti plug & play na inštaláciu hákových zdvíhacích zariadení, žeriavov, sklápačov, miešačov a skipových nakladačov.

 
 

PACCAR Connect na 10 rokov

Všetky nákladné vozidlá DAF novej generácie sa dodávajú s 10-ročným predplatným služby PACCAR Connect. Táto nová online platforma na správu vozového parku poskytuje v reálnom čase informácie o výkonnosti celého vozového parku, jednotlivých vozidiel aj vodičov, čím prepravcom pomáha optimalizovať efektívnosť a zisky. Platforma tiež umožňuje efektívne aktualizácie vozidiel cez internet.

Veľkou výhodou služby PACCAR Connect je jednoduchá integrácia s existujúcimi logistickými aplikáciami tzv. „tretích strán“, čo znamená nový štandard v systémoch riadenia vozového parku. To uľahčuje monitorovanie všetkých logistických procesov z jedného zariadenia, čo zvyšuje komfort vodiča. Na dosiahnutie maximálnej efektívnosti využíva systém PACCAR Connect aj „geofencing“, ktorý upozorní domácu základňu alebo cieľové miesto vždy, keď sa nákladné vozidlo blíži k miestu dodania.

PACCAR-Connect-800x600