Spoločnosť DAF rešpektuje vaše súkromie. Súbory cookie používame na rôzne účely, ako napríklad fungovanie webovej stránky, zlepšovanie vašej skúsenosti s našou webovou stránkou, budovanie integrácie so sociálnymi médiami a pomoc pri cielení marketingových aktivít v rámci a mimo našej webovej stránky. Pokračovaním v prehliadaní našej webovej stránky súhlasíte s používaním súborov cookie. Ak však chcete prispôsobiť nastavenie vašich preferencií súborov cookie, kliknite na položku „Zmeniť nastavenia“ nižšie. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Viac informácií nájdete v Zásadách používania súborov cookie.
still-paccar-motor

Čistá dieselová technológia

Moderný spaľovací motor sa stáva ešte čistejším a udržateľnejším

 

Napriek pokroku dosiahnutému v oblasti alternatívnych technológií, ako sú hybridné elektrické, plne elektrické a vodíkové riešenia, zostane v dohľadnej budúcnosti hlavnou hnacou sústavou pre úžitkové vozidlá naftový motor. V súčasnosti nie je taký účinný, nákladovo efektívny a spoľahlivý žiadny iný typ motora.

 
 

Zlepšenie výkonu motora

Vďaka používaniu pokročilých technológií vstrekovania paliva a systémov úpravy emisií výfukových plynov sú moderné naftové motory už teraz veľmi „čisté“. Emisie uvoľňované z výfukov sa v skutočnosti už skoro vôbec nedajú namerať.

Spoločnosť DAF bude pokračovať v zlepšovaní a dolaďovaní naftového motora, okrem iného s cieľom dosiahnuť ešte väčšie zníženia emisií. Ďalšie zlepšenia možno očakávať aj v dôsledku vývoja nových typov paliva, ako sú hydrogenačne rafinovaný rastlinný olej (HVO) a Power to Liquid.

 

 
 

Enormné zníženia emisií NOx a sadzí

Nezaškodí občas sa zastaviť a zamyslieť sa nad pôsobivými pokrokmi, ktoré sa už dosiahli, pokiaľ ide o nákladné vozidlá a emisie. Emisie oxidov dusíka moderného nákladného vozidla s naftovým motorom Euro 6 sú o neuveriteľných 95 % nižšie ako emisie podobného nákladného vozidla spred 25 až 30 rokov. Pričom emisie tuhých častíc sa v tom istom období znížili ešte viac – o 97 %. 

Inými slovami:

Jediné nákladné vozidlo Euro 1 vyrobené v roku 1994 vyprodukuje rovnaké množstvo NOx ako 20 moderných nákladných vozidiel.

A z hľadiska emisií tuhých častíc: jedno nákladné vozidlo Euro 1 z roku 1994 spôsobí toľko znečistenia ako 35 nákladných vozidiel vyrobených dnes.

Euro 1 6 compared

A čo CO2?

Nákladné vozidlá DAF najnovšej generácie sú až o 20 % účinnejšie ako ich predchodcovia spred 20 rokov. A v tomto prípade sa o 20 % nižšia spotreba paliva priamo premieta do 20 % zníženia emisií CO2.

 

 
 
 
 

Súvisiace informácie