
Čistá dieselová technológia
Moderný spaľovací motor sa stáva ešte čistejším a udržateľnejším
Napriek pokroku dosiahnutému v oblasti alternatívnych technológií, ako sú hybridné elektrické, plne elektrické a vodíkové riešenia, zostane v dohľadnej budúcnosti hlavnou hnacou sústavou pre úžitkové vozidlá naftový motor. V súčasnosti nie je taký účinný, nákladovo efektívny a spoľahlivý žiadny iný typ motora.
Zlepšenie výkonu motora
Vďaka používaniu pokročilých technológií vstrekovania paliva a systémov úpravy emisií výfukových plynov sú moderné naftové motory už teraz veľmi „čisté“. Emisie uvoľňované z výfukov sa v skutočnosti už skoro vôbec nedajú namerať.
Spoločnosť DAF bude pokračovať v zlepšovaní a dolaďovaní naftového motora, okrem iného s cieľom dosiahnuť ešte väčšie zníženia emisií. Ďalšie zlepšenia možno očakávať aj v dôsledku vývoja nových typov paliva, ako sú hydrogenačne rafinovaný rastlinný olej (HVO) a Power to Liquid.
Enormné zníženia emisií NOx a sadzí
Nezaškodí občas sa zastaviť a zamyslieť sa nad pôsobivými pokrokmi, ktoré sa už dosiahli, pokiaľ ide o nákladné vozidlá a emisie. Emisie oxidov dusíka moderného nákladného vozidla s naftovým motorom Euro 6 sú o neuveriteľných 95 % nižšie ako emisie podobného nákladného vozidla spred 25 až 30 rokov. Pričom emisie tuhých častíc sa v tom istom období znížili ešte viac – o 97 %.
Inými slovami:
Jediné nákladné vozidlo Euro 1 vyrobené v roku 1994 vyprodukuje rovnaké množstvo NOx ako 20 moderných nákladných vozidiel.
A z hľadiska emisií tuhých častíc: jedno nákladné vozidlo Euro 1 z roku 1994 spôsobí toľko znečistenia ako 35 nákladných vozidiel vyrobených dnes.

A čo CO2?
Nákladné vozidlá DAF najnovšej generácie sú až o 20 % účinnejšie ako ich predchodcovia spred 20 rokov. A v tomto prípade sa o 20 % nižšia spotreba paliva priamo premieta do 20 % zníženia emisií CO2.