Spoločnosť DAF rešpektuje vaše súkromie. Súbory cookie používame na rôzne účely, ako napríklad fungovanie webovej stránky, zlepšovanie vašej skúsenosti s našou webovou stránkou, budovanie integrácie so sociálnymi médiami a pomoc pri cielení marketingových aktivít v rámci a mimo našej webovej stránky. Pokračovaním v prehliadaní našej webovej stránky súhlasíte s používaním súborov cookie. Ak však chcete prispôsobiť nastavenie vašich preferencií súborov cookie, kliknite na položku „Zmeniť nastavenia“ nižšie. Svoj súhlas môžete kedykoľvek odvolať. Viac informácií nájdete v Zásadách používania súborov cookie.
New-Generation-DAF-XD

Efektívnosť budúcnosti

 

Bezkonkurenčná efektívnosť

Nová generácia modelu DAF XD je novou referenčnou hodnotou efektívnosti v distribučnom a profesionálnom segmente. Jeho vynikajúci výkon, ktorý zaručuje najnižšie emisie, je výsledkom mimoriadne aerodynamického dizajnu a ultramoderných hnacích sústav PACCAR MX-11 a PACCAR PX-7. Priaznivá hmotnosť vozidla a vynikajúca servisovateľnosť prispievajú k prvotriednemu užitočnému zaťaženiu a dobe pravádzkyschopnosti vo svojej triede.

 
 

Nový štandard výkonu hnacej sústavy

V novej generácii DAF XD bol každý aspekt hnacej sústavy optimalizovaný na distribúciu a tiež na profesionálne využitie. „Medzinárodné nákladné vozidlo roka 2023“ je k dispozícii s najmodernejšími motormi PACCAR PX-7 a PACCAR MX-11 pre najvyššiu efektívnosť, vynikajúci výkon a skvelé pohodlie. 

 
 

PACCAR PX-7

Motory PACCAR PX-7 ponúkajú ako štandard 4 výkony od 167 kW/227 k do 227 kW/308 k a výfukovú brzdu. 

  • K dispozícii sú štyri výkony:
    XD 230 PX-7 (167 kW/230 k)
    XD 260 PX-7 (189 kW/257 k)
    XD 290 PX-7 (212 kW/287 k) 
    XD 310 PX-7 (227 kW/308 k) 
  • Voliteľná motorová brzda výrazne zvyšuje účinnosť brzdenia a poskytuje takmer dvojnásobný brzdný výkon prostredníctvom systému s jednou polohou, ktorý aktivuje brzdu. 
PACCAR-PX-7-engine
 
 
MX11-engine-detail

PACCAR MX-11

Motory PACCAR MX-11 prinášajú množstvo inovácií s cieľom dosiahnuť neprekonateľnú účinnosť.

  • K dispozícii je päť výkonov:
    XD 300 MX-11 (220 kW/299 k)
    XD 340 MX-11 (251 kW/341 k)
    XD 370 MX-11 (270 kW/367 k)
    XD 410 MX-11 (300 kW/408 k)
    XD 450 MX-11 (330 kW/449 k)
  • Všetky varianty majú viacnásobný krútiaci moment a v najvyššom prevodovom stupni poskytujú až o 150 Nm vyšší krútiaci moment.
  • Ponúkajú aj zníženie otáčok pri maximálnom krútiacom momente len 900 ot./min.

Motorová brzda MX sa vyznačuje až 20 % zvýšením brzdného výkonu a to pri nižších otáčkach. Výsledkom je jedinečná krivka brzdného krútiaceho momentu, ktorá je od 1 100 až do 2 100 ot./min rovná. To je porovnateľné s viacerými 13 l motormi na trhu.

 

Regulácia prúdenia vzduchu

Nový model DAF XD má najmodernejší systém nasávania vzduchu. Predné nasávanie vzduchu využíva vzduch v prednej časti vozidla a vedie ho najkratšou cestou priamo k motoru. Výsledkom tohto smerovania je minimálne zvýšenie teploty, nízky pokles tlaku a používanie náporového nasávania, čo zaručuje maximálnu efektívnosť.

Systém následnej úpravy výfukových plynov motora

Unikátna konštrukcia vedenia výfuku nad podvozkom pomáha minimalizovať tepelné straty výfukových plynov opúšťajúcich motor na ceste do systému následnej úpravy výfukových plynov motora (EAS). Vysoké teploty výfukových plynov zaručujú optimálnu účinnosť EAS, čím podporujú najnižšiu možnú spotrebu paliva.

Špičkový chladiaci systém

Všetky vozidlá novej generácie DAF optimálne využívajú každý kilogram vzduchu prechádzajúci cez mriežku chladiča s minimálnym zapojením ventilátora. Vedenie prietoku vzduchu vyššej úrovne v mriežke chladiča a v plášti kabíny zabezpečuje pod kapotou vynikajúce aerodynamické vlastnosti. Výsledkom je najlepšie možné pasívne chladenie.

 
Fuel-efficiency-XD-gearbox

Automatické prevodovky novej generácie Traxon

Súčasťou efektívnych pohonných jednotiek modelu DAF XD je automatická prevodovka TraXon najnovšej generácie. Táto prevodovka ponúka nové funkcie, ako napríklad systém „Urge to move“, ktorý umožňuje presné dávkovanie manévrovacej rýchlosti vozidla uvoľnením brzdového pedála. Automatický výber prevodového stupňa okamžite vyvodzuje užitočné zaťaženie vozidla okrem iného od tlaku vo vzduchových mechoch a vstupu návesu a vyberá tak optimálny prevodový stupeň.

 

Prevodovka Allison

Spoločnosť DAF ponúka predovšetkým na zber odpadu plne automatickú prevodovku Allison v kombinácii s motorom MX-11 s výkonom 220 kW/299 hp a 251 kW/341 hp. Táto prevodovka je vybavená novým riadiacim modulom prevodovky i novým softvérom na zníženie trenia a optimalizované špičkové výkony, čo vedie k ešte vyššej úspore paliva. Okrem toho bude mať vodič úžitok z plynulého radenia.

Automatická prevodovka PowerLine

Nová generácia DAF XD s motorom PX-7 je vybavená novou 8-stupňovou plne automatickou prevodovkou PowerLine, ktorá ponúka vynikajúce jazdné vlastnosti a až 7 % zvýšenie palivovej efektívnosti. Všetky možnosti hnacej sústavy robia z nového modelu DAF XD stelesnenie pôžitku z jazdy, dokonca aj pri tých najnáročnejších použitiach. 

 

Inteligentná regulácia paliva

Nový model DAF XD má rovnaké pokročilé funkcie na inteligentnú reguláciu paliva ako zvyšok série modelov novej generácie DAF. Patrí medzi ne prediktívny tempomat tretej generácie spolu s novou funkciou EcoRoll, ktoré umožňujú na konci klesania dosiahnuť rýchlosť až 93 km/h. Optimalizovaná funkcia EcoRoll zabraňuje zbytočnému brzdeniu a z neho vyplývajúcemu plytvaniu energie. Okrem toho funkcia obmedzovača rýchlosti pri jazde dole kopcom (Preview Downhill Speed Control) v kombinácii s vylepšenou motorovou brzdou MX odstraňuje potrebu intardéra. Tým sa zníži hmotnosť vozidla, spotreba paliva a takisto aj emisie CO 2 z vozidiel. Toto všetko prispieva k najnižšiemu možnému skóre podľa kritérií VECTO.

 

Vysokoefektívne zadné nápravy

Zadné nápravy majú množstvo funkcií, ktoré pomáhajú zlepšiť účinnosť. Nižšia hladina oleja a nové pastorkové ložiská znižujú straty spôsobené trením. Brzdy majú nižšiu hmotnosť a sú veľmi robustné. Používajú sa aj brzdové strmene najnovšej generácie s nízkou hmotnosťou. Tie sú navyše doplnené novou funkciou s názvom „Active Calliper Release“ (aktívne uvoľňovanie strmeňov), ktorá zabraňuje ďalším stratám spôsobeným trením.

Fuel-efficiency-XD-rear-axle
 
 

Nízka hmotnosť vozidla

Aby sa ďalej optimalizovala palivová a celková efektívnosť, pri vývoji novej generácie modelu DAF XD sa venovala veľká pozornosť dosiahnutiu nízkej pohotovostnej hmotnosti vozidla. To sme dosiahli použitím ľahkej ocele s vysokou pevnosťou na karosériu, ako aj novými konštrukciami a riešeniami pre strešné vzduchové deflektory, odpruženie kabíny, ochranu proti podbehnutiu vpredu, dosku na montáž piateho kolesa a – napríklad – motor. Výsledkom tohto úsilia je priaznivá pohotovostná hmotnosť pre všetky verzie.

 
Chassis

Vynikajúce možnosti úpravy karosérie

Rozsiahla dostupnosť vývodových hriadeľov, nadstavbových modulov a konektorov karosérie uľahčuje vynikajúce možnosti úpravy karosérie, čo je podporované aj mimoriadne flexibilným rozložením komponentov podvozku, ako sú EAS, priestor na akumulátory a AdBlue®, ako aj palivových nádrží, čo zabezpečuje optimálnu efektívnosť.

 

Služby budúcnosti

S uvedením novej generácie modelov DAF začína spoločnosť DAF novú éru zameranú na zjednodušenie služieb.

  • Bezdrôtové aktualizácie systémov motora a systémov následnej úpravy výfukových plynov, ECU vozidla, servera CSG (Central Security Gateway) a systému DAF Connect.
  • Prepracovaná diagnostika vozidla, ktorá vedie mechanika ešte priamejšie k hlavnej príčine problému, ktorý by sa v zriedkavom prípade mohol vyskytnúť.
  • Servisné intervaly 125 000 km/rok ako štandard.
  • Na diaľkovú dopravu je k dispozícii možnosť dlhých intervalov výmeny, čo má za následok servisné intervaly až do vzdialenosti 200 000 kilometrov.
  • To znamená, že na využitie na cestách sa vzťahuje servisný interval údržby raz ročne, ktorý je v odvetví jedinečný.
  • Služba DAF MultiSupport ponúka celoeurópske zmluvy na opravu a údržbu, ktoré zvyšujú maximálnu flexibilitu a dostupnosť vozidiel.
  • Online systém správy vozového parku DAF Connect sa rozširuje o funkciu ‘pripojená navigácia’, ktorá ponúka reálne informácie o premávke, ako aj možnosť odosielať trasy jazdy z domácej základne do nákladných vozidiel s cieľom zabezpečiť maximálnu možnú efektivitu.