DAF-Trucks-Flanders-3000000-axles-in-50-years

3 000 000 náprav za 50 rokov v závode DAF Trucks vo Flámsku

Investície do výrobných prevádzok naďalej bez kompromisov

 
Download
  • štvrtok, 30. septembra 2021
  • Westerlo
  • Spoločnosť DAF Trucks N.V.
 

Minulý týždeň vyrobil závod DAF Trucks Vlaanderen svoju v poradí 3-milióntu nápravu a tento míľnik nastáva v rovnakom čase ako 50. výročie závodu na výrobu náprav vo Westerlo v Belgicku. Rozsiahle investície do moderných výrobných zariadení viedli k nedávnemu zavedeniu novej generácie mimoriadne účinných zadných náprav. 

 

S cieľom zabezpečiť optimálny výkon a zaručiť účinnosť hnacích sústav vyvíja a vyrába DAF Trucks takmer všetky svoje vlastné nápravy počas veľkej časti svojej dlhej histórie. V roku 1971 sa výroba presunula do závodu vo Westerlo, kde sa vyrábajú aj vysokokvalitné kabíny DAF.

Každý deň sa v závode na diaľnici E313 medzi Liege a Antverpami vyrába viac ako 600 predných a zadných náprav. „Vzhľadom na to, že každé nákladné vozidlo je jedinečné, nápravy sú tiež vyladené tak, aby zodpovedali konkrétnemu použitiu,“ vysvetľuje George Beekwilder, manažér závodu na výrobu náprav. „Predné nápravy, vedúce nápravy, tlačné nápravy, tandemové nápravy s jednoduchým a dvojitým pohonom, riadené nápravy, nápravy s alebo bez redukcie náboja kolies – možnosti, ktoré ponúka spoločnosť DAF, sú nekonečné. A tak ako naše továrne v mestách Eindhoven a Leyland sú schopné vyrábať nákladné vozidlá na mieru, aj tu vo Westerlo robíme to isté s nápravami. Umožňuje nám to zaručiť optimálny výkon a maximálnu účinnosť každého nákladného vozidla.“

Hlavný dodávateľ pre výrobcov autobusov

Okrem náprav pre nákladné vozidlá závod DAF Trucks Vlaanderen každoročne vyrobí niekoľko tisíc náprav pre výrobcov mestských a diaľkových autobusov, ako aj pre špecializované vozidlá. Môžete ich nájsť na celom svete, zvyčajne v kombinácii s motormi PACCAR, ktoré vyrába spoločnosť DAF.

Efektívnejšie

Pre laika vyzerajú dnešné nápravy rovnako ako kedysi. Ale nápravy v závodoch DAF prešli v posledných desaťročiach obrovským vývojom. Sú čoraz ľahšie, ale aj silnejšie a pevnejšie, aby sa dosiahla optimálna životnosť. Podnikli sa významné kroky aj s ohľadom na účinnosť, a to vrátane nového procesu strojového obrábania, ktorý umožňuje, aby prevodové mechanizmy v diferenciáli ešte presnejšie a efektívnejšie zapadali. 

Nová generácia zadných náprav

Pokiaľ ide o účinnosť, zadné nápravy novej generácie DAF XF, XG a XG⁺, ktorých výrobu pre diaľkovú dopravu spustí spoločnosť DAF začiatkom októbra, predstavujú ďalší dôležitý krok vpred. Tieto nápravy sú nielen o poznanie ľahšie a odolnejšie ako ich predchodcovia, ale čo je najdôležitejšie, o 3 % účinnejšie. Zásluhu na tom má zníženie strát vplyvom trenia v skrini nápravy vďaka použitiu nových pastorkových ložísk a tesnení, ako aj nižšiemu objemu oleja.   

Investície do procesov

Nedá sa však povedať, kam až bude viesť nový vývoj v tejto oblasti, odhaľuje Beekwilder. „DAF práve investuje desiatky miliónov do závodu na výrobu náprav, aby sme mohli riadiť celý proces výroby náprav: od zvárania a tryskania až po výrobu nábojov. To poskytne spoločnosti DAF a jej zákazníkom obrovskú výhodu, pretože to znamená, že vozidlá a nápravy budú spoločne vždy dokonale v súlade, aby sa zabezpečila optimálna životnosť, vysoký výkon a najnižšie možné náklady na kilometer.“

Ochrana ľudí aj planéty

Investície budú veľkým prínosom pre 600 zamestnancov v závode s rozlohou 25 000 m2, nehovoriac o životnom prostredí. „Stroje sú čoraz tichšie a náročné práce budú vykonávať špičkové roboty. Zvýšená udržateľnosť našich procesov napríklad viedla k masívnemu 98 % zníženiu chemického odpadu. Takto idú ergonómia a záujem o životné prostredie ruka v ruke s ďalšími zlepšeniami kvality a efektívnosti.“

 
 
 
 

Kontakty pre tlač

Ste novinár? Ak chcete získať bližšie informácie o našej spoločnosti, produktoch a službách, prípadne o čomkoľvek inom, obráťte sa na nás.

Rutger Kerstiens
Corporate Communications Department

Tel.: +31 (0)40 214 4191
E-mail: rutger.kerstiens@daftrucks.com

DAF PR Manager Rutger Kerstiens