Vodík
Zaujímavá alternatíva do budúcnosti
Filozofiou spoločnosti DAF je, že na ceste k eliminácii emisií uhlíka v cestnej preprave je potrebné preskúmať všetky technológie. Okrem riešení v podobe akumulátorových elektrických nákladných vozidiel, ktoré už v dnešnej dobe ponúkame, a hybridných nákladných vozidiel, ktoré v súčasnosti vyvíjame, sa aj vodíková technológia môže stať veľmi zaujímavou možnosťou do budúcnosti.
Testovanie technológie palivových článkov
Ak chceme v budúcnosti dosiahnuť s vodíkovou technológiou skutočný prelom, je nevyhnutné, aby sa prvé kroky podnikli už teraz. A presne to aj robíme. Spolu so spoločnosťami Toyota a Shell začala spoločnosť PACCAR, ktorá je materskou spoločnosťou spoločnosti DAF, rozsiahle testovanie nákladných vozidiel na vodíkový pohon s dômyselnou technológiou palivových článkov v prístave v Los Angeles.
‘Cena za inováciu nákladných vozidiel 2022’
So zavedením novej generácie nákladných vozidiel DAF sme získali kompletnú a veľmi energeticky efektívnu platformu pre nové generácie alternatívnych zdrojov energie a pohonov. Skvelým príkladom je nové inovatívne nákladné vozidlo DAF XF H2 s vodíkovým spaľovacím motorom, ktorý získal európske ocenenie ‘Cena za inováciu nákladných vozidiel 2022’.
Cena za inováciu nákladných vozidiel vznikla z iniciatívy poroty ceny Medzinárodné nákladné vozidlo roka (IToY) a oceňuje nový a sľubný vývoj v oblasti technológie, ktorý môže zohrávať kľúčovú úlohu v udržateľnej budúcnosti sektora úžitkových vozidiel.
Nákladné vozidlá s vodíkovým pohonom
Zo stredne a dlhodobého hľadiska vodík nepochybne predstavuje jednu z alternatív pre pohon nákladných vozidiel. V skutočnosti existujú dve rôzne možnosti. V obidvoch prípadoch je možné zníženie emisií CO2 o 100 %, ak by sa používal zelený vodík.
- palivový článok, pri ktorom sa vodík používa na výrobu elektriny na pohon elektrického motora
- alebo používanie vodíka ako paliva pre spaľovací motor.