1.1 DAF XFC XG Lowdeck XG

Politika oznamování případů porušování práva

 

DAF Trucks N.V. a všetky pridružené subjekty DAF a PACCAR („DAF“) vás povzbudzujú, aby ste hlásili potenciálne nesprávne konanie. DAF, ktorý je súčasťou PACCAR, používa Etickú linku PACCAR, ktorú môžete bezplatne využiť (online alebo telefonicky) na hlásenie nesprávneho konania alebo akýchkoľvek porušení Etického kódexu PACCAR, interných pravidiel PACCAR alebo porušení (medzinárodných) zákonov a predpisov (ďalej len „Etická linka PACCAR“).

 
 
  • Kto môže podať hlásenie?

    Všetky osoby, ktoré majú pracovnú zmluvu s DAF (alebo ju mali v minulosti), a všetky osoby, ktoré vykonávajú (alebo vykonávali) prácu pre DAF akýmkoľvek iným spôsobom. Externí zainteresovaní účastníci DAF, ako sú dodávatelia, uchádzači, partneri a pod., môžu taktiež podať hlásenie.

  • Aké otázky sú pokryté touto politikou hlásenia?

    Politiku je možné využiť na hlásenie podozrení z potenciálnych nesprávnych konaní alebo porušení (medzinárodných) zákonov a predpisov v rámci alebo súvisiacich s DAF. Príklady zahŕňajú:

    • Potenciálne trestné činy alebo porušenia (medzinárodných) zákonov a predpisov;
    • Porušenia Etického kódexu PACCAR, štandardných politík PACCAR, pravidiel dodržiavania predpisov alebo iných interných politík DAF/PACCAR; alebo
    • Hrozby pre životné prostredie, verejné zdravie, osobnú bezpečnosť alebo riadne fungovanie spoločnosti v dôsledku nesprávnych činov alebo opomenutí.
  • Od koho môžete požiadať o radu?

    Ak máte podozrenie alebo viete, že môže dôjsť k nesprávnemu konaniu a/alebo porušeniam, môžete to hlásiť svojmu kontaktnému pracovníkovi v DAF. Ak táto možnosť hlásenia nie je dostupná, môžete využiť Etickú linku PACCAR, kde môžete hlásiť anonymne, ak si to želáte. Môžete tiež dôverne prediskutovať svoje obavy s Compliance Directorom DAF pred podaním hlásenia. Môžete to urobiť kontaktovaním našej Compliance kancelárie prostredníctvom nižšie uvedeného kontaktného formulára.

    Môžete tiež požiadať o informácie, rady a podporu týkajúce sa hlásenia (podozrenia na) nesprávne konanie alebo porušenia práva Únie (miestnych a európskych zákonov a predpisov) od príslušného orgánu (pozri časť „Ako môžete podať hlásenie“).

  • Ako môžete podať hlásenie?

    Ak sa rozhodnete dodržiavať túto politiku hlásenia DAF, môžete podať hlásenie písomne alebo ústne svojmu kontaktnému pracovníkovi v DAF alebo Compliance Directorovi prostredníctvom nižšie uvedeného kontaktného formulára. Toto môže byť tiež vykonané anonymne, ak si to prajete. Ak chcete podať úplne anonymné hlásenie, môžete využiť Etickú linku PACCAR. Ďalšie informácie o Etickej linke PACCAR nájdete v sekcii „Často kladené otázky“/„FAQs“ na webovej stránke Etickej linky PACCAR.

    Pri podávaní hlásenia o podozreniach na nesprávne konanie by sa to malo robiť v dobrej viere a malo by byť podporené relevantnými informáciami, ak je to možné.**

    Namiesto podania hlásenia v DAF môžete tiež hlásiť priamo príslušnému (externému) orgánu, ak máte podozrenie na nesprávne konanie alebo porušenie práva Únie (miestnych a európskych zákonov a predpisov). Príslušné orgány zahŕňajú:

    1. Úrad na Ochranu Oznamovateľov

    Hlásenie priamo svojmu kontaktnému pracovníkovi v DAF, Compliance Directorovi alebo prostredníctvom Etickej linky PACCAR je preferované DAF, pretože to umožňuje najrýchlejšie riešiť nesprávne konanie alebo porušenie.

  • Čo sa stane, keď podáte hlásenie?

    Akonáhle je hlásenie prijaté, bude postúpené Compliance Directorovi. DAF je povinný zaobchádzať s hlásením dôverne. Všetky osoby zapojené do spracovania hlásenia nezverejnia identitu oznamovateľa ani iných zúčastnených strán bez výslovného písomného súhlasu oznamovateľa a budú s informáciami o hlásení zaobchádzať dôverne.

    Compliance Director, alebo osoba, ktorú v prípade potreby určí, najprv posúdi vhodné opatrenia, ktoré sa majú prijať, a potrebu akéhokoľvek vyšetrovania na základe hlásenia. Compliance Director bezodkladne, najneskôr však do siedmich dní, zašle oznamovateľovi potvrdenie o prijatí hlásenia. Hlásenie bude zaregistrované Compliance Directorom v určenom registri.

    Compliance Director predloží návrh na vyšetrenie Integrity Committee čo najskôr, pokiaľ je to rozumne možné, na základe hlásenia, pokiaľ:**

    • Hlásenie nie je založené na rozumných dôvodoch, alebo
    • Je vopred jasné, že hlásenie sa netýka nesprávneho konania, podozrenia na nesprávne konanie alebo porušenia alebo rizika porušenia (medzinárodných) zákonov a predpisov.

     

    Ak sa Integrity Committee rozhodne nezačať vyšetrovanie, Compliance Director informuje oznamovateľa do dvoch týždňov po podaní hlásenia. Toto rozhodnutie bude sprevádzané vysvetlením dôvodov.

    **Ak sa Integrity Committee rozhodne začať vyšetrovanie, Compliance Director informuje oznamovateľa o tomto rozhodnutí do dvoch týždňov po podaní hlásenia.

  • Ako sa vykonáva vyšetrovanie?

    Na účely vyšetrovania po podaní hlásenia má Compliance Director právo požadovať všetky relevantné dokumenty a vypočuť všetky relevantné strany, ktoré považuje za potrebné na vypracovanie svojho stanoviska pre Integrity Committee.

    Ak sa poskytnú informácie, ktoré musia z dôvodu svojej povahy zostať dôverné, budú hlásené Compliance Directorovi. Compliance Director môže zapojiť odborníkov na získanie požadovaných informácií.

  • Správa o stanovisku

    Hneď po prijatí hlásenia Compliance Director zdokumentuje zistenia v správe o stanovisku adresovanej Integrity Committee. Správa o stanovisku popíše platnosť hlásenia a, ak je to relevantné, predloží odporúčania.

    Správa o stanovisku s odporúčaniami bude poskytnutá Integrity Committee, v anonymizovanej forme, ak je to potrebné na ochranu oznamovateľa, a pri rešpektovaní dôvernosti informácií poskytnutých Compliance Directorovi.

  • Postavenie Integrity Committee

    Najneskôr do troch mesiacov po prijatí hlásenia Compliance Director alebo člen Rady manažmentu informuje oznamovateľa a akúkoľvek osobu, ktorej sa hlásenie týka, písomne o stanovisku Integrity Committee k hláseniu. V mimoriadnych prípadoch možno túto lehotu predĺžiť. Compliance Director písomne informuje oznamovateľa o akomkoľvek takomto predĺžení a uvedie dôvody.

  • Ako je oznamovateľ chránený?

    Oznamovatelia, ktorí podávajú hlásenia o nesprávnych konaniach pokrytých touto politikou v dobrej viere, nebudú vystavení zastrašovaniu ani nevýhodám (zákaz odvetných opatrení), ani nebudú čeliť iným negatívnym dôsledkom (napr. pokiaľ ide o ich zamestnanie) za vyjadrenie svojich obáv. Tento zákaz odvetných opatrení sa vzťahuje aj na jednotlivcov, ktorí podporujú oznamovateľa a/alebo iné zúčastnené tretie strany. Odvetné opatrenia zahŕňajú, ale nie sú obmedzené na:

    • Šikanovanie, ignorovanie a vylučovanie oznamovateľa;
    • Podávanie neopodstatnených alebo neprimeraných obvinení týkajúcich sa výkonnosti oznamovateľa;
    • Uvalenie skutočných zákazov výskumu, komunikácie, práce a/alebo kontaktu na oznamovateľa alebo kolegov oznamovateľa, akoukoľvek formou;
    • Zastrašovanie oznamovateľa hrozbou určitých opatrení alebo činov, ak sa hlásenie presadzuje.

     

    DAF netoleruje žiadnu formu zastrašovania alebo odvetných opatrení a v prípade potreby prijme disciplinárne opatrenia voči relevantným kolegom alebo nadriadeným.**

    Zákaz odvetných opatrení sa nevzťahuje na prípady osobných sťažností, kritiky politických rozhodnutí alebo námietok z svedomia. Zákaz odvetných opatrení sa tiež nevzťahuje, ak oznamovateľ koná vo vlastnom záujme alebo ak sú podané úmyselne nepravdivé obvinenia, z nesprávnych dôvodov alebo so zlomyseľným úmyslom.

    Ak oznamovateľ verí, že je potrestaný kvôli svojej pozícii ako oznamovateľ údajného nesprávneho konania alebo za účasť na vyšetrovaní po podaní hlásenia, je povzbudzovaný, aby to okamžite nahlásil Compliance Office alebo Compliance Directorovi, aby DAF mohlo prijať vhodné opatrenia.

    Ak sa zistí, že oznamovateľ bol osobne zapojený do údajného nesprávneho konania, podanie hlásenia o nesprávnom konaní neospravedlňuje oznamovateľa od potenciálnych (disciplinárnych) opatrení zo strany DAF alebo od občianskej, trestnej alebo právnej zodpovednosti. DAF však vždy zohľadní skutočnosť, že oznamovateľ dobrovoľne a v dobrej viere nahlásil svoje podozrenia z nesprávneho konania v súlade s touto politikou.

    Počas vyšetrovaní DAF dodrží platné zákony a požiadavky na ochranu súkromia a ochranu údajov, ako je uvedené v jeho interných politikách.

 
 

Kontaktní formulář