DAF-Bandenspanning-skelterrace-FINAL-006

 

Aký rozdiel môže spôsobiť správny tlak v pneumatikách?

Jedna dráha, dve motokáry a rôzne tlaky v pneumatikách. Aký má vplyv nízky tlak v pneumatikách? Spoločnosť DAF uskutočnila experiment. Pozrite si video a budete prekvapení!

 

 

Vyhnite sa defektu

Pneumatiky predstavujú miesto kontaktu vozidla s povrchom vozovky. To znamená, že musia byť správne natlakované. 

Ak je tlak príliš nízky, pneumatiky sa deformujú v dôsledku hmotnosti, ktorú musia niesť. Deformácia má za následok väčší valivý odpor, ktorý si vyžaduje vyššiu spotrebu paliva. Okrem toho nízky tlak zvyšuje mieru opotrebovania pneumatík. Mäkké pneumatiky sa v skutočnosti môžu v dôsledku pretrvávajúcej deformácie veľmi zahrievať. Ak teplota stúpne, behúň sa môže uvoľniť a spôsobiť prasknutie pneumatiky.

DAF-Bandenspanning-skelterrace-FINAL-001
 
DAF-CF-530-FTT-6x4-XF-530-FAN-6x2-3840-dark

Systém na monitorovanie tlaku v pneumatikách (TPMS) pre nové nákladné vozidlá

Prevencia je lepšia než odstraňovanie problémov. Preto spoločnosť DAF ponúka systém na monitorovanie tlaku v pneumatikách (TPMS) na nových nákladných vozidlách CF a XF s motormi MX-11 alebo MX-13. Vďaka senzorom v pneumatikách môže vodič priebežne sledovať teplotu a tlak jednotlivých pneumatík na displeji palubnej dosky a podľa potreby môže zasiahnuť.

 

Ďalšie dôležité kontroly okrem tlaku v pneumatikách

Mnohí prepravcovia boli nútení zostať stáť. Teraz, keď sa ekonomika opäť rozbieha, môžeme vyraziť na cesty. Pred jazdou odporúčame skontrolovať tlak v pneumatikách. Okrem toho odporúčame skontrolovať aj hladinu oleja a chladiacej kvapaliny, ako aj brzdy a riadenie. Nakoniec sa nezabudnite pozrieť do motorového priestoru, lebo na tomto teplom a chránenom mieste sa radi ukrývajú vtáky a hlodavce (to si nevymýšľame). 

Chcete sa dozvedieť viac o zodpovednom uvedení vášho vozového parku do prevádzky? Prečítajte si tento článok o tom, ako dostať svoje nákladné vozidlá opäť do špičkového stavu.