Ako personalizácia zvyšuje spokojnosť vodičov


 

 

Podľa Charlesa Dehergnea, riaditeľa spoločností TCDA, AVERTY Transports a DUTAY Transports, sú vodiči angažovanejší a vernejší, ak im poskytnete vozidlá, ktoré chcú, čo pomáha zabezpečiť úspech skupiny.

Skupina TCDA sa pri svojom pokračujúcom úspešnom raste spolieha na vozidlá DAF. Charles Dehergne, pôvodne špeditér v tejto skupine pri jej založení v roku 2011, prevádzkuje skupinu TCDA, ktorá si vytvorila svoju cestu k úspechu v odvetví dopravy, keď akvizíciami získala spoločnosti AVERTY Transports a DUTAY Transports. Jej úspech je založený na sociálnom zameraní a zdieľaní výhod so zamestnancami, pričom obrat skupiny v roku 2016 dosiahol hodnotu 12 miliónov EUR.

Charles Dehergne verí, že jeho zamestnanci v budúcom roku zvýšia obrat na 20 miliónov EUR prostredníctvom projektu Performance 2020. „Spokojnosť zákazníkov je to, čo ma poháňa, a kľúčom k môjmu úspechu je počúvať svojich zamestnancov a uistiť sa, že sú tiež šťastní,“ hovorí. Stará sa o svojich vodičov a často s nimi konzultuje záležitosti skupiny. „Vnímam ich ako svojich predajcov v prvej línii a zapájam ich do riadenia našich činností,“ hovorí.

„Zaistenie spokojnosti mojich vodičov je kľúčom k môjmu úspechu,“ tvrdí Charles Dehergne.

Odkedy skupina TCDA odkúpila spoločnosti Averty Transports a Dutay Transports, začali do ich vozového parku pribúdať nákladné vozidlá DAF, a to na základe rozhodnutia Charlesa Dehergnea, ktorý oceňuje vynikajúci pomer kvality a ceny tejto značky a ich kúpou chce budovať oddanosť vodičov a zapájať ich do diania spoločnosti.

Skupina TCDA sa pri svojom pokračujúcom úspešnom raste spolieha na vozidlá DAF. Spoločnosť založil v roku 2011 Charles Dehergne ako špeditérsku spoločnosť a do sektora nákladnej dopravy chladeného a priemyselného tovaru sa dostala v apríli 2012 odkúpením spoločnosti Averty Transports. Odvtedy mladý riaditeľ skupiny nadobudol dva modely značky DAF, ktoré začlenil do vozového parku spoločnosti Averty. Bol hneď spokojný: „Miestna pobočka spoločnosti DAF mi poskytla dobrú cenu na päťročnú zmluvu alebo 650 000 najazdených kilometrov,“ vysvetľuje Charles Dehergne. „Ukázalo sa, že vozidlá sú spoľahlivé, majú nízku spotrebu paliva a sú efektívne pre chladiarenskú prepravu. Okrem toho sa ukázalo, že pobočka spoločnosti DAF je najlepšia pokiaľ ide o vybavenie dielne, služby údržby a vzťahy so zákazníkmi. A nakoniec, vynikajúci pomer kvality a ceny nákladných vozidiel DAF mi umožnil vybudovať sociálny rozmer u vodičov, aký som sa snažil dosiahnuť.“ 

Motivácia vodičov

Charlesovi Dehergneovi, ktorého vychoval a vo svete dopravy zorientoval jeho strýko, sa nedarilo nájsť motiváciu zamestnancov a vodičov, ktorá bola podľa neho kľúčová pre podnikový rast: „Spoločnosť, ktorá chce robiť pokroky, musí komunikovať so svojimi zamestnancami a motivovať ich tým, že sa budú podieľať na zisku,“ vysvetľuje. „Získate si tak ich rešpekt a oddanosť. No povedali mi, že vytvorenie sociálneho laboratória z prostriedkov spoločnosti je neprípustné. Tak som si ho vytvoril doma a profitoval som z výsledkov: Keď som odkúpil spoločnosť Averty, vykazovala stratu 150 000 eur, no môj sociálny manažment a podieľanie na zisku so zamestnancami a vodičmi priniesli nasledujúci rok zisk 800 000 eur.“

Vyššie objemy a menej vodičov

V roku 2016 Charles Dehergne predpovedal koniec dopravnej krízy. Veril, že ak chce dosiahnuť obrat vo výške 14 miliónov EUR v roku 2017 a 20 miliónov EUR v roku 2020, ktoré si stanovil v projekte Performance 2020, jeho vodiči budú hrať dôležitú úlohu: „Vedel som, že zníženie počtu vozidiel vo vozových parkoch, ktoré spôsobila kríza, prinúti spoločnosti spravovať svoju prepravu lepším spôsobom.“ uvádza riaditeľ skupiny TCDA. „So zvýšením objemu nastal nedostatok vodičov a vedel som, že zákazníci si budú dávať väčší pozor na naše ponuky a služby. Preto som sa rozhodol, že budem každého potenciálneho alebo reálneho zákazníka informovať o našom podnikaní a umožním im tak vopred si pripraviť plány prepravy. Keď sa tieto informácie potvrdia, zákazník si to pamätá a zavolá mi.“ 

Posilňovanie postavenia vodičov

Charles Dehergne zároveň pripravil svojich zamestnancov na to, aby na požiadavky odosielateľov reagovali do 48 hodín: „Mojou motiváciou je spokojnosť zákazníkov, ktorí musia byť v centre mojej pozornosti. Kľúč k úspechu tejto stratégie spočíva v zapojení operátorov a vodičov do môjho podnikateľského plánu,“ tvrdí. „Preto robím všetko preto, aby boli šťastní, a za odmenu získam ich oddanosť, pretože keď tu nebudem, túto spoločnosť budú riadiť oni.“ V jeho modeli služieb sú vodiči stredobodom pozornosti: „Okrem dní zvyšovania tímového ducha medzi tímami operátorov a vodičov organizujem každé dva mesiace pracovnú skupinu s dvomi vodičmi, ktorí pôsobia ako moji konzultanti. Preberáme všetky oblasti, ktoré im nevyhovujú, aby mohli tímy vodičov a operátorov efektívne spolupracovať. Dodávam im pocit zodpovednosti tým, že spolu diskutujeme o výsledkoch podnikania, nákladoch na palivo a nehodách. Tiež im hovorím o našich obchodných úspechoch a plánovaných investíciach. Oni mi na oplátku povedia o sťažnostiach a prianiach vodičov. Prezradia mi tiež všetky obchodné informácie získané od zákazníkov. Snažím sa prejaviť im vďaku a vyhovieť ich želaniam.“

17 vozidiel DAF zakúpených v priebehu 18 mesiacov

Charles Dehergne poveril svojich vodičov, aby do vozového parku vybrali desať nových vozidiel – rozhodli sa pre DAF XF510 a riaditeľ skupiny TCDA hneď súhlasil. „Zdá sa, že model DAF XF 510 Euro 6 s automatickou prevodovkou je spoľahlivý a dobre funguje,“ hovorí Charles Dehergne. „Jeho bočné blatníky znižujú spotrebu paliva a zároveň aj dobre vyzerajú. Priestranná kabína je pre vodičov veľmi pohodlná a strešné svetlomety sú vynikajúcim bezpečnostným prvkom pre jazdu v noci. A nakoniec, výborný pomer ceny a kvality bol ďalšou príležitosťou na posilnenie sociálneho rozmeru u mojich vodičov.“ Začiatkom roku 2017 nakúpil Charles Dehergne desať vozidiel DAF XF510 Super Space Cab, každé z nich vybavené chladiacim boxom, posteľovým matracom, televízorom, dennou klimatizáciou a strešnými svetlometmi. Vodičov si tým okamžite získal. Tento úspech Charlesa Dehergnea potešil a rozhodol sa kúpiť ďalšie vozidlá DAF: „V roku 2018 som kúpil dva modely DAF XF510 pre spoločnosť Averty a dva univerzálnejšie modely XF480 pre spoločnosť DUTAY, všetky s kabínami Super Space Cab,“ vraví. Koncom februára dostane spoločnosť Dutay ďalšie tri modely XF480 Super Space Cab. „V priebehu 18 mesiacov som kúpil 17 vozidiel DAF.“ 

1 500 EUR naviac pri opätovnom predaji

Charles Dehergne je najspokojnejší člen skupiny TCDA: „Tieto prvky ma stáli 5 000 až 6 000 eur na vozidlo, ale vďaka nim som mohol zamestnať a udržať si najlepších vodičov,“ priznáva Charles Dehergne. „Viem tiež, že pri opätovnom predaji vozidiel dostanem za každé o 1 500 eur naviac.“ Mladý manažér tiež vylepšil denný život svojich vodičov, keďže im na novom pracovisku, ktoré otvárali v júni 2018 v meste Aizenay, zabezpečil pohodlné sprchy a toalety. Parkovisko má dve čerpacie stanice vybavené malým satelitom pre druhú nádrž: „Vodiči viac nemusia liezť pod nákladné vozidlo s palivovou hadicou, keď chcú natankovať,“ vraví spokojne. Parkovisko má tiež tri umývarne, pričom jedna z nich je vybavená plošinou a hadicami Karcher pripevnenými k nadzemnej konštrukcii: „S týmito hadicami môžu vodiči jednoducho umyť kolesá aj strechy prívesov,“ vysvetľuje Charles Dehergne. „Toto vybavenie im šetrí štyridsať minút počas týždenného umývania nákladného vozidla.“

Pohľad vodiča: „Nákladné vozidlo DAF je vždy pohodlné.“

Medzi Aurélienon Bignonom a nákladnými vozidlami DAF vládne pretrvávajúca láska: „Na nákladných vozidlách DAF som jazdil už ako dieťa s mojím otcom. Pracoval ako vodič a mama bola operátorka,“ vraví. „Moja prvá práca vodiča bola s vozidlom DAF v roku 2002.“ Preto si veľmi želal jazdiť na jednom z desiatich modelov DAF XF510 Super Space Cab, ktoré spoločnosť Averty Transports nadobudla v januári 2017. Nebolo to jednoduché, pretože pre nich jazdil iba na vnútroštátnych cestách od marca 2015: „Ale bol by som naštvaný, keby som jedno nedostal,“ priznáva. Bol preto veľmi šťastný, keď mu pridelili model DAF XF510 vybavený všetkými najlepšími prvkami pre jeho týždenné cesty, počas ktorých prevážal čerstvé alebo mrazené výrobky medzi Aizenay (85) a Parížom: „DAF je vždy veľmi pohodlný,“ začne a rozžiaria sa mu oči. „Má priestrannú kabínu, pohodlný posteľový matrac, chladiaci box a televízor... je to absolútne potešenie. Ergonomická prístrojová doska má všetky ovládacie prvky poruke a volant je ideálny na presnú jazdu.“

Hrdý na svoj DAF

Pre vodičov, ktorí jazdia na hlavných cestách v noci, je ďaleký dosah strešných svetlometov dar z nebies: „Keď jazdím cez lesy, vidím, ako divé zvieratá prechádzajú cez cestu.“ Ale najradšej zo všetkých prvkov mám dennú klimatizáciu: „Klimatizácia udržiava v kabíne rovnomernú teplotu, a to aj v lete,“ vraví. „Menej sa unavím, lepšie spím a som pri práci šťastnejší. Zákazníci sa zrazu uvoľnia a začneme sa rozprávať o ceste, prípadne začnú obdivovať moje inteligentné vozidlo. A potom doň radi naložia svoj tovar.“ Aurélien Bignon je hrdý na svoj DAF a vďačný svojmu šéfovi. V spoločnosti Averty Transports plánuje zostať ešte dlho, pričom má po desiatich rokoch služby jednu ambíciu: „Stať sa konzultujúcim vodičom,“ dúfa.

Lepší servis, lepší DAF